Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAnderson, Richard B.
InstitutionAbt Associates, Inc., Cambridge, MA.
TitelFollow Through: Testing One Model of Evaluation and Several Models of Compensation.
Quelle(1976), (20 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAchievement Gains; Achievement Tests; Comparative Analysis; Compensatory Education; Data Analysis; Disadvantaged Youth; Early Childhood Education; Intervention; Mathematics; National Norms; Program Effectiveness; Program Evaluation; Reading; Research Methodology; Spelling; Test Results; Validity; Metropolitan Achievement Tests
AbstractThe Follow Through experience is beginning to provide compelling evidence bearing upon important policy issues in compensatory education. This evidence, coming as it does from a naturalistic quasi-experiment, cannot draw its plausibility from the conventional statistical inference appropriate to probabilistically-constructed true experiments. The latest Follow Through results illustrate how appropriate cross-validity analytic techniques can yield convincing patterns of accomplishment by diverse "sponsors" who have implemented their programs in various settings. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: